Našla jsem vás na …

Našla jsem vás na webu. Napsala mi paní velmi jednoduchý e-mail: „Vážení paní Cikánková, hledám si makléře pro prodej své nemovitosti, ráda bych to s vámi probrala.“

Nejlepší věta, jakou může člověk slyšet, že si nás jako makléře našel klient sám.

Zvedla jsem telefon a povídala jsem si chvíli s paní, která už po telefonu měla několik předsudků. Něco ve smyslu: nechci žádnou exkluzivitu a že si vybírá makléře a že jí zajímá, jak dlouho a kde jsem pracovala a podobně. Rozhovor sklouznul k tomu, že já jsem jí řekla jednu kouzelnou větu, která úplně otočila vnímání celé věci. Řekla jsem jí: „Všechno je v pořádku, všechno vám doložím, nicméně důležité také je, jestli já budu chtít spolupracovat s vámi.“

Paní se zarazila, a ptala se, zda rozuměla dobře, že já jí také mohu odmítnout.

A já jsem jí laskavě vysvětlila, že ji samozřejmě odmítnout mohu, protože její požadavky nebudou reálné a je možné, že se moje možnosti, jak ji mohu pomoci a její představy, vzájemně nepotkají.

Potkaly jsme se klasicky, v rámci mojí náběrové strategie, první nezávazná schůzka přímo na nemovitosti a vyklubal se z toho velmi příjemný, skoro dvouhodinový rozhovor, který byl velmi detailní, poměrně náročný a v zásadě jsme prošly všechny techniky toho, co je potřeba udělat s nemovitostí: jak ji připravit, jak probíhá marketing nemovitosti, jaké nástroje k tomu použijeme, proč fungují, proč nefungují, na co je potřeba dát si pozor, a tak dále. To, co bylo ale naprosto úžasné a to, co já si odnáším z této reálné zkušenosti, jsou dvě věci.

Za prvé: klientka si mě našla na webu, díky mým webovým stránkám.

Druhá věc, že paní, která před časem byla v roli kupujícího a  pamatovala si dobře, jak hledala nemovitost, tak sama dobře teď ví, co požadovat po makléři, kterého si vybere: homestaging, přípravu nemovitosti pro prodej, nechce být u prohlídek, nechce ovlivňovat nabízení nemovitosti, chce mít člověka, který se jí o  to kompletně postará.

Chce mít záruky za to, že to tak bude, minimálně časové s ohledem na fixaci hypotéky a tak dále. Chce dát klíče od nemovitosti, ve které sama bydlí. Uvědomuje si, že to jsou všechno věci, které zvyšují efektivitu prodeje té nemovitosti, dávají jí i makléři větší komfort a naprosto přesně chápe, že proto, aby to takto nastalo, tak je potřeba si vybrat jednoho partnera, jednoho makléře, a tomu dát exkluzivní důvěru.

Tento příběh a tato zkušenost možná vypadá jako příběh z budoucnosti.

Nicméně a to je jednoduše fakt, potvrzuje jenom trendy, které na realitním trhu v dnešní době jsou a jsou čím dál tím více vidět. Je potřeba, aby se makléři odlišovali a byli vidět. To znamená:

A to, že pak bude mít štěstí a narazí na osvíceného majitele, to už je jen přidaná hodnota, třešnička na dortu naší práce.

Vidíte to stejně?

Prima den. Ivana

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *