Prodej nemovitosti a jeho reálná tvář. Musíme si uvědomit, že prodej nemovitosti není ledajaká hra na náhodu. Není to jenom zkouška, jestli to vyjde, nebo nevyjde. Je to vědomě a efektivně nastavená správná strategie, vedoucí k úspěchu.
V malém seriálu se postupně mrkneme na nejdůležitější věci, faktory, kroky, které mají zásadní vliv na kvalitu prodeje nemovitosti a mají zásadní vliv na to, zda se vám v daném čase podaří vytěžit z prodeje nemovitosti maximum peněz, ale i maximum pohody a zážitků.
Upozorníme zejména na věci, které je vhodné vždy prodiskutovat s realitním makléřem a které je vždy dobré, aby realitní makléř důkladně zdůraznil a vysvětlil klientovi: na jaké konkrétní body přípravy se zaměřit, jaký mají pro klienta přínos a užitek a jak mu pomohou v rámci partnerského vztahu při prodeji nemovitosti mezi nimi.
Prvním zásadním faktorem je kvalita rozhodnutí.
Rozhodnutí o prodeji je mnohdy spojeno se silnými emocemi. Je třeba si uvědomit,l zda máte silnou motivaci k prodeji. Zda jste ochotni a schopni se citově odpoutat od místa, které je vaším celoživotním domovem. Pokud cítíte, že ne, pak je fér rozhodnutí odložit nebo zvážit další souvislosti a postup. Nelhat sami sobě.
Možná jste čekali, že začnu úplně s něčím jiným, ale na začátku každého úspěšného prodeje je právě ono zásadní a nevratné rozhodnutí. Jestli chci, nebo nechci nemovitost prodat. Velmi často se setkáváme s tím, že klient přijde a chce řešit prodej své nemovitosti stylem – no tak to zkusíme a uvidíme.
Je potřeba si uvědomit, že prodej nemovitosti není nějaká hra na náhodu, Není to jenom zkouška, jestli to vyjde, nebo nevyjde. Je to vědomě a efektivně nastavená správná strategie.
Každý realitní makléř, který připravuje nemovitost k prodeji, musí projít přesným postupem a fázemi vedoucí k velmi dobré přípravě pro prodej. Což znamená, že na to potřebuje za a) čas a za b) součinnost a soulad s klientem z pohledu investic a rozhodnutí ( makléř do přípravy neinvestuje pouze svůj čas, ale v mnoha případech i vlastní finanční prostředky).
Pokud si klient není jistý a chce si jen tak něco otestovat, určitě to udělat může. Musí si však být vědom rizik, která jsou s tím spojená. Ztratí možnost smysluplně zainvestovat do kvalitního a profesionálního foto a videa, homestagingu a případně dalších technik a postupů. Z vlastní zkušenosti vím, že takto připravené nemovitosti jsou připravené tak z půlky. Nejsou tam využité všechny moderní nástroje, a tím je vlastně ta nemovitost devalvována a ztrácí konkurenceschopnost na trhu.
Zásadní věcí, kterou je potřeba si uvědomit, pokud chceme jenom něco zkoušet, je také otázka prvního dojmu. Šanci udělat ten nejlepší máte jen jednou.
První dojem máte šanci udělat se svou nemovitostí pouze jednou. Pokud se o tuto obrovskou výhodu připravíte tím, že uděláte něco jenom na zkoušku a pak za pár týdnů si to rozmyslíte a rozhodnete se jinak, tak jednoduše vaše nemovitost už ztratila body a kredit na trhu. Zájmová skupina, která zrovna podobný typ nemovitosti hledá, může tuto nemovitost mít již zařazenou mimo svůj hledáček a fokus.
To znamená, pokud se rozhodujete o prodeji nemovitosti, měli byste k tomuto rozhodnutí přistoupit zodpovědně, jít do toho naplno, prodebatovat vše s profesionály a nastavit co nejlepší přípravu a podmínky pro prodej vaší nemovitosti.
Na další faktor, který ovlivňuje prodej nemovitosti, se podíváme v dalším článku. A pokud nechcete čekat, mrkněte se na moje semináře a můžeme se setkat naživo.
Prima den. Ivana