Je nádherné sledovat, jak se Home staging čím dál tím víc rozšiřuje i na českém realitním trhu, a já jsem vděčná, že toho můžu být součástí. Sama ze své 18leté realitní praxe vím, jaký je to úžasný nástroj k rychlejším prodejům za vyšší cenu, který zároveň pomáhá i kupujícím, když se prodírají nekonečnou řadou nabídek nemovitostí. Home staging pak šetří čas všech zúčastněných stran.
Pojďme dnes ke konkrétním příkladům a zkušenostem:
Před časem jsem prodávala nezařízený byt 2+kk na Praze 4, který byl v nepříliš pěkném stavu, neboť byl předtím pronajímán. Po vypracování standardní analýzy jsem majiteli bytu vysvětlila přínos Home stagingu a doporučila jeho provedení.
Majitel s touto variantou prodeje bytu souhlasil a ve výsledku investoval 0,73 % původní požadované ceny. Tato drobná investice nakonec přinesla 290.000 Kč navíc a vyplatila se nejen finančně, ale také časově. Byt byl díky Home stagingu totiž prodán za pouhých 22 dnů.
Chcete vědět o tomto prodeji víc? Detailní popis celé případové studie najdete zde.
Má zkušenost skoro u každého náběru je taková, že nedokážu už nic nafotit, natož zveřejnit neuklizené nemovitosti. Nejvíc jsem ale byla na sebe pyšná, když jsem jako svou první nemovitost prodávala obyčejnou garáž, která se v dané lokalitě prodávala za cca 110 tis. Kč.
Když jsem ji přebrala po minulém makléři, kterému se ji nedařilo delší dobu prodat, vypadala velmi neuspořádaně. Majitel ani makléř nepřikládal Home stagingu garáže žádnou důležitost, garáže jsou potřeba, tak jaképak copak…
Po první schůzce s majitelem se mi ho velmi jemně podařilo upozornit, že by bylo dobré věci v garáži alespoň trochu uspořádat. Majitel byl sice typ drsnějšího chlapíka, kterému se to zdálo vcelku zbytečné a tvrdil, že to nemá kam dát, ale sám přiznal, že tam má asi trochu „nepořádek“ (použil samozřejmě jiného výrazu).
O to větší byl můj údiv, když mi po pár dnech sám volal a hrdě hlásil, že už všechno vyklidil, dokonce garáž vybílil a můžu si ji přijít znovu nafotit. Má radost se ještě zvětšila, když jsme garáž za pár dnů prodali za 165.000 Kč, a zbylo tak víc na něj i na mě.
Nebyl to sice bůhvíjaký obchod, ale byl před cca 5 lety můj první a potvrzuje, že hezké se vždy prodává lépe. S klientem se dodnes vesele zdravíme a vzpomínka, jak jsem zapůsobila na drsňáka, mě hřeje ještě dnes. A nic mě to nestálo! Jen citlivě a takticky zmíněná rada. 🙂
Libuše Zajícová, realitní makléřka
Podívejte se na video referenci realitní makléřky Markéty Kodlové:
Před začátkem spolupráce jsem neměl zásádní pochybnosti ani o spolupráci s Ivanou, protože jsme se spojili na základě doporučení, ani o samotném prodeji nemovitosti. Věděl jsem, že byt prodám, otázka byla jen za jakou cenu a jak rychle. Vyhovovala mi strategie inzerce, kterou Ivana navrhla, a společná komunikace během celého procesu prodeje.
Homestaging jsem vnímal jako velmi důležitou součást. Ivana měla tuto část prodeje naprosto zmáknutou. Potěšilo mě, že připravila kromě fotografií i video prohlídku bytu, která podle mého názoru náš inzerát výrazně odlišila od ostatních a zároveň zvýšila poptávku po prohlídkách. Díky Home stagingu a video prezentaci se podařilo byt prodat rychle dle mých představ.
Ivanu jako realitního makléře doporučuji, při celém prodeji byly vidět její dlouholeté zkušenosti v oboru. Nebyla to moje první zkušenost s prodejem nemovitosti a rád bych ocenil přínos Home stagingu a přípravy nemovitosti před fotografováním, protože to předchozí realitní kanceláře vůbec neřešily. Nyní to vidím jako jeden z klíčových prodejních prvků.
Tomáš Němec, manažer
Je zcela evidentní, že Home staging funguje, a to nejen z těchto výše zmíněných zkušeností z praxe. Aby sloužil i vám, je potřeba jít do akce.