Mám obrovskou radost, že i v České republice konečně začínají nejen prodejci, ale hlavně i kupující přicházet Home stagingu na chuť.
Jde totiž o to, že potenciálního kupce nového domova nezajímá prakticky nic víc než to, aby si dokázal představit, že právě tento prostor je ten, ve kterém bude spokojeně žít. Pokud je jeho první dojem z prohlížené nemovitosti nevalný, jen velmi těžko on sám sebe vnitřně přesvědčuje o tom, že právě sem má skutečně investovat své prostředky.
Ne každý je vybaven takovou fantazií, aby viděl potenciál, který pro něj nemovitost má. Přes chaotické hromady věcí ve stále ještě zabydleném bytě stávajícího majitele, nebo ve zcela prázdných místnostech jakkoli dispozičně zajímavého a krásného prostoru, je obtížnější pro každého z nás vykreslit si, jak se v takovém prostoru bude žít právě nám.
Proto je Home staging oblíbený i u kupců a nových nájemníků. Udělá za ně totiž ohromný kus práce, na který mnohdy sebelepší fantazie prostě nestačí. Home staging je právě tím drobným popostrčením, které mysl potřebuje, aby byla schopná zhodnotit, jestli je prostor pro klienta vhodný, nebo ne.
Ráda vzpomínám na jednu ze svých zkušeností s Home stagingem, která přesně ukázala, jak obrovskou moc a sílu má.
Prodávala jsem atypický byt 2+kk po rekonstrukci v zajímavé lokalitě. Cenová analýza ukázala prodejní cenu mezi 4,5 až 4,6 mil. Kč. Klientka nespěchala na prodej a byla ochotná pro něj udělat maximum. Proto jsme připravily byt v rámci Home stagingových úprav, pořídily profesionální fotografie a video a zahájily prodej.
Trvalo celých 7 dní, než se byt prodal. Za cenu 4.950.000 Kč.
Náhoda? Zázrak? Ne. Kvalitní Home staging v praxi.
Máte rádi proměny, kdy se především dámy svěří do rukou kadeřníka, stylisty a fotografa? Vzpomínáte si na fotografie před a po akci? Tak přesně takové jsem pro vás teď vybrala, abyste si dokázali představit, jaký rozdíl ve vnímání prostoru dokáže profesionální Home staging udělat.
Vstup do bytu je prvním dojmem, který se jen velmi těžko mění. A to ve smyslu negativním i pozitivním. Znáte sami situace, kdy vás něco na začátku otráví a vy potom máte zkaženou náladu a neradostný přístup k dalším souvisejícím věcem? To je přesně ono – a platí to i naopak. Proto je důležité myslet na to, co klient uvidí jako první.
Tmavou nevábnou chodbu přeplněnou bundami a rozházenými botami, nebo prosvětlený prostor, který radostně vítá a zve do dalších pohodlných místností při každém příchodu domů?
Ve které kuchyni byste si raději připravili jídlo? V té, ve které se snažíte rozpoznat, co se skrývá za přeplněnými policemi, nebo v té, která vás přímo vybízí, abyste ji naplnili svými oblíbenými potravinami?
A tady je ložnice. Vážně? Pozná se to podle holých stěn a trčícího elektrického kabelu ze zdi? Z prázdného bytu lidská fantazie většinou nedokáže obraz vpravo při prohlížení vykreslit.
Cítíte, jak obrovský rozdíl udělá nejen ustlaná postel s výrazným přehozem, srovnané krabice s věcmi, ale i rozsvícená koupelna viditelná skrze otevřené dveře dětského pokoje?
A proto ji podněcujme. Občas se setkávám s názorem, že Home staging je výhodný vlastně jen pro prodávajícího. Z praxe však vím, že ten, kdo je nadšenější a spokojenější první, je kupující – díky Home stagingu totiž ví, že jeho investice půjde do nemovitosti, do které se těší a má k ní pozitivní vztah už od začátku.
Home staging není pozlátko, které zakrývá nedostatky, ale nástroj, který pomáhá oběma stranám – prodávajícím i kupujícím.
Zajímá vás, jaké další techniky a tipy vám pomohou s Home stagingem v praxi?
Těším se na vás online 🙂