Našla jsem vás na …

Našla jsem vás na webu. Napsala mi paní velmi jednoduchý e-mail: „Vážení paní Cikánková, hledám si makléře pro prodej své nemovitosti, ráda bych to s vámi probrala.“

Nejlepší věta, jakou může člověk slyšet, že si nás jako makléře našel klient sám.

Zvedla jsem telefon a povídala jsem si chvíli s paní, která už po telefonu měla několik předsudků. Něco ve smyslu: nechci žádnou exkluzivitu a že si vybírá makléře a že jí zajímá, jak dlouho a kde jsem pracovala a podobně. Rozhovor sklouznul k tomu, že já jsem jí řekla jednu kouzelnou větu, která úplně otočila vnímání celé věci. Řekla jsem jí: „Všechno je v pořádku, všechno vám doložím, nicméně důležité také je, jestli já budu chtít spolupracovat s vámi.“

Paní se zarazila, a ptala se, zda rozuměla dobře, že já jí také mohu odmítnout.

A já jsem jí laskavě vysvětlila, že ji samozřejmě odmítnout mohu, protože její požadavky nebudou reálné a je možné, že se moje možnosti, jak ji mohu pomoci a její představy, vzájemně nepotkají.

Potkaly jsme se klasicky, v rámci mojí náběrové strategie, první nezávazná schůzka přímo na nemovitosti a vyklubal se z toho velmi příjemný, skoro dvouhodinový rozhovor, který byl velmi detailní, poměrně náročný a v zásadě jsme prošly všechny techniky toho, co je potřeba udělat s nemovitostí: jak ji připravit, jak probíhá marketing nemovitosti, jaké nástroje k tomu použijeme, proč fungují, proč nefungují, na co je potřeba dát si pozor, a tak dále. To, co bylo ale naprosto úžasné a to, co já si odnáším z této reálné zkušenosti, jsou dvě věci.

Za prvé: klientka si mě našla na webu, díky mým webovým stránkám.

Druhá věc, že paní, která před časem byla v roli kupujícího a  pamatovala si dobře, jak hledala nemovitost, tak sama dobře teď ví, co požadovat po makléři, kterého si vybere: homestaging, přípravu nemovitosti pro prodej, nechce být u prohlídek, nechce ovlivňovat nabízení nemovitosti, chce mít člověka, který se jí o  to kompletně postará.

Chce mít záruky za to, že to tak bude, minimálně časové s ohledem na fixaci hypotéky a tak dále. Chce dát klíče od nemovitosti, ve které sama bydlí. Uvědomuje si, že to jsou všechno věci, které zvyšují efektivitu prodeje té nemovitosti, dávají jí i makléři větší komfort a naprosto přesně chápe, že proto, aby to takto nastalo, tak je potřeba si vybrat jednoho partnera, jednoho makléře, a tomu dát exkluzivní důvěru.

Tento příběh a tato zkušenost možná vypadá jako příběh z budoucnosti.

Nicméně a to je jednoduše fakt, potvrzuje jenom trendy, které na realitním trhu v dnešní době jsou a jsou čím dál tím více vidět. Je potřeba, aby se makléři odlišovali a byli vidět. To znamená:

A to, že pak bude mít štěstí a narazí na osvíceného majitele, to už je jen přidaná hodnota, třešnička na dortu naší práce.

Vidíte to stejně?

Prima den. Ivana

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.